What’s on my hooks & needles 3: it’s a baby jacket! And a pair of socks.

Jeej! Er is vooruitgang!

Ik kan niet zeggen dat dit project van mijn naalden vliegt maar de contouren van een jasje worden wel zichtbaar.

20171012_103949.jpgBeide voorpanden zijn af en nu rest nog een stukje van de mouwen en het achterpand. Vanwege het feit dat het alleen recht breien is, gaat het op zich wel snel maar ik merk toch dat ik het een saai breiwerkje vind. De uitdaging ligt voor mij inmiddels toch meer in de afwisseling door bijvoorbeeld het gebruik van verschillende steken of meer “shaping” van het breiwerk door meerderen/minderen of verkorte toeren breien.

Voor mijn gevoel zijn de mouwen relatief kort, dus het is even afwachten hoe dat gaat uitpakken. Eventueel kan ik, na het sluiten van de naden, nog steken langs de mouwen oppakken en een paar toeren boord breien.

Op mijn sokkennaaldjes staat inmiddels een paar toeren boord voor een standaard sok naar het patroon van Kristin Lehrer a.k.a. Voolenvine. Het patroon is een gratis download op Ravelry . Deze sok wordt gebreid met de “German twisted cast-on” die zorgt voor een soepelere 1e toer en 64 steken in plaats van de 60 steken van mijn eerste paar sokken. Ik ben benieuwd hoeveel verschil die 4 steken uiteindelijk maken.

Nu maar eens kijken welk project eerder af is!

There’s progress on my baby jacket! Unfortunately not as much as I’d hoped but this turns out to be a bit of a boring knit. I’d expected it to fly of my needles but I’m losing my MOJO on this one. It’s a good TV knit though and I’ve been catching up on some podcasts while knitting this so I’m sure it will be done soon.

My only concern at the moment is the length of the sleeves.  They seem a little short to me, but if it doesn’t work out I can always pick up some stitches and knit some ribbed cuff along the edges. 

I als have another sock on the needles. It’s just a few rows of rib at the moment but I’m planning on picking it up later today. I started this pair with 64 stitches and a German twisted cast on. There’s a great tutorial on the VeryPink Knits YouTube channel, but to be honest: I love all of her tutorials. 

My first pair of socks for myself had 60 stitches and I’m curious what difference those 4 stitches make. It’s a pair of plain vanilla socks and I’m following Kristin Lehrer a.k.a. Voolenvine’s “Favorite Socks” pattern which is a free Ravelry download.

Let’s see which is finished first.

Eén gedachte over “What’s on my hooks & needles 3: it’s a baby jacket! And a pair of socks.”

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.