Oops, I cast on again…loving all things chubby, chunky and bulky.

Ik neem me altijd voor om eerst hetgeen af te maken dat ik op de naalden heb staan, voor ik weer iets nieuws opzet. En eigenlijk gaat dat redelijk goed, maar de laatste weken heb ik enorm de neiging om nieuwe projecten te starten. Wellicht dat het komt omdat mijn verlof ten einde is en ik na de komende drie weken vakantie mijn schouders er weer onder moet zetten. Het voelt alsof alles NU moet, omdat er anders geen tijd meer voor is. Complete nonsense natuurlijk, maar het geeft wel een fijne “drive’.

Iedere week loop ik een rondje door de Zeeman. Ik gebruikte hun acryl een jaar of acht geleden toen ik met haken begon en ik het katoen nog niet ontdekt had (en geen geld wilde uitgeven aan garen dat ik wellicht niet zou gaan gebruiken als haken toch niet mijn ding zou blijken te zijn). Haken met acryl bleek niet zo’n succes en na een knuffeltje en een enkel babydekentje heb ik het garen van de Zeeman links laten liggen.

Vorige week zag ik echter mooie, enorm zachte en dikke bollen grof getwijnd garen liggen. Het heet “Julia” en is geschikt voor naald 7-8. Pim kon wel weer een nieuwe muts gebruiken dus ik nam een bol mee en zocht op Ravelry naar een leuk patroon.

Het werd de “Suffolk” beanie van Jo Storie en ik kon het niet laten om diezelfde avond de steken op te zetten.

20171023_122203.jpg
Aangezien mijn favoriete model zijn muts niet wilde showen, is er helaas geen foto van de muts in actie.

Het breit heerlijk. En snel. In een uurtje of 8 had ik een muts. En droomde ik van een bijpassende col. En na een beetje “breisters-wiskunde” staat die nu ook op de naalden.

20171023_122230.jpg

Aangezien ik eigenwijs was en de gehele muts op naald 6 breide in plaats van enkel het boord, viel het geheel iets klein uit. De muts past, maar beter bij Sam. En zo krijgt Pim dus een nieuwe muts maar dan wel van hetzelfde patroon. Anders past de col er niet meer bij.

En dat was ook een mooi excuus om nog een paar van die lekkere bollen chubby/chunky/bulky garen op te pikken.

20171023_123054.jpg
Van boven naar beneden: “Rachel” (72% acryl, 18% wol en 10% polyamide) in kleur 80, “Luxury” (69% acryl, 20% wol, 10% alpaca en 1% metallic garen) in kleur 30 en “Julia” (80% acryl en 20% wol) die enkel een partij nummer heeft. Dit is de donkergrijze variant met partijnummer 1554. 

Oops, I cast something on again…and I wasn’t planning to. I like to finish projects before starting a new one but I just couldn’t resist! 

A local to us general store has some pretty cheap acrylic yarns and I stayed away for those for a couple of years because I didn’t like crocheting or knitting with it. But last week I saw some new ones. It’s a 80% acrylic, 20% wool blend and it soft and chunky. 

Our eldest son can use a new hat so I picked up a ball and cast on immediately that same evening. It’s lovely! Lovely squishy and soft. I like the stitch definition a lot. The pattern is “Suffolk” by Jo Storie and it’s a great quick in between project. I finished the hat in approx. 8 hours. 

I was afraid that it would be too large since it’s an adult size, so I knit the whole hat with needle size 6 instead of just the brim and switch to size 7 after that. And it turned out to be a bit small! I will be making another one and yesterday I could not resist to cast on some stitches for a matching cowl. 

Just because I can. 🙂

Eén gedachte over “Oops, I cast on again…loving all things chubby, chunky and bulky.”

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.