“Cast-on-titis” also known as “I want to knit all the things…NOW”.

*En zo delete je je hele post voordat je ‘m gepubliceerd hebt. Voor alles is er een eerste keer.*

Ik heb serieus last van keuzestress.

Mijn Ravelry bibliotheek staat vol met patronen die ik echt een keer MOET maken en er is maar een conclusie die ik kan trekken: er zitten niet alleen te weinig uren in een dag, maar waarschijnlijk in mijn hele leven voor alles wat ik zou willen maken.

En met die gedachte ben ik dus maar begonnen met de patronen die al het langst op mijn “To knit” lijstje staan: een babyjasje en een driehoekssjaal voor mijzelf.

20170926_140518

Het patroon komt uit een boekje van Phildar dat speciaal is uitgegeven voor de beginnende breister. Ik heb het boekje en het garen zo’n 5 jaar geleden gekocht toen ik zwanger was van Pim. Het jasje heb ik uiteindelijk nooit gemaakt maar gelukkig kan Max het de komende winter aan! Inmiddels heb ik best wel wat gebreid en is dit patroon misschien niet helemaal “up my alley” maar ik vind het zo schattig dat ik het echt een keer gemaakt wil hebben.

Het garen is Phildar Aviso in de kleur “Marine” en de naalden zijn KnitPro Nova Metal in 5 mm.

De driehoekssjaal is een patroon van Tincanknits. Het heet “Grain” en komt uit de “Simple” collection. Uit deze collectie zou ik alles wel willen maken, in ieder geval de wanten, muts en de cardigan. Maar de “Flax” sweater staat inmiddels bovenaan mijn lijstje!

20170911_125124

Inmiddels ligt de sjaal op zolder te drogen nadat ik ‘m geblockt heb. Ik hoopte de sjaal nog iets te kunnen oprekken aangezien ik eigenlijk te weinig garen had. Helaas heb ik de randen te strak afgekant waardoor er bijna geen rek op zit. Zo weet je dus ook gelijk dat het de volgende keer de moeite waard is om met afkanten een grotere naald te gebruiken. Weer iets geleerd.

Ik ga dit patroon zeker nog eens gebruiken en waarschijnlijk een eigen sjaal ontwerpen want het breit heerlijk weg en is wat mij betreft echt een must voor de herfst/winter.

Het garen is Cotton Time van Schachenmayr in de kleur “Coral”. Ik heb maat 5,5 mm breinaalden gebruikt.

Nu eerst het jasje afmaken en dan hup, op naar het volgende project!

I want to cast on all the things!

My “To knit” list is becoming endless and I’m having a hard time choosing between all the options Ravelry is giving me. 

I really need to prioritize right now, so I’ll start with the things that have been on my list for a long time! 

So I started an easy jacket. I bought the Phildar pattern and yarn years ago when pregnant with my oldest and now, 5 years or so later, I’m finally casting it on so my youngest can wear it this winter. 

I also frogged an everlasting WIP that just did not work out the way I plannend and after handwinding the yarn (I need a swift and yarn winder dear Santa!), I now have a “Grain” shawl blocking in the attic. Unfortunately, I had too little yarn so it’s quite small. I hoped to stretch it a bit but my bind off is quite tight so there was minimal stretch. We’ll see how that works out. 

“Grain” is a Tincanknits pattern and I loved knitting it. Will certainly make another one, probably make my own variation on the pattern. I’m thinking eyelets, cables, stripes with eyelets, simple lace…the possibilities are endless. 

And when the jacket is off the needles, I can think of some new projects…or maybe finish the two baby sweater WIP’s that have been craving my attention for quite some time now…

Eén gedachte over ““Cast-on-titis” also known as “I want to knit all the things…NOW”.”

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.