Yarn haul!

Het was al te zien op mijn Instagram…ik bestelde een doosje garen en nog wat extra spulletjes bij mijn favoriete webshop Wolplein om leuke babydingen mee te maken.

Ondanks de slapeloze nachten vanwege onze kleine radbraker, die het prima vindt om om half 3 ’s nachts uit bed te komen en ’s ochtends om 5 uur vindt dat het dag is, gaat het (gelukkig!) nog steeds goed met mijn “craft mojo”. Al moet ik wel bekennen dat mijn lappenpop nog in delen op de bank ligt, klaar om in elkaar gezet te worden. Dat is dan weer een klusje waar ik me tot op heden  nog niet toe heb kunnen zetten.

De inhoud van mijn doosje plezier:

Foto linksboven: Dun elastiek, een ijzeren ring, houten ringen in twee verschillende maten, twee speenclips en een verzameling blankhouten kralen in verschillende maten. Ik zag op Pinterest en verschillende websites hele leuke rammelaars en wagenspanners die ik zelf ook wel eens wil proberen te maken.

Foto rechtsboven: Deze serie garen van Drops ben ik al een hele tijd aan het “eyeballen”. Het is Drops Paris Denim. Gerecycled katoen van spijkerbroeken. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan ga maken, maar het wordt waarschijnlijk een soort gradient Fair Isle col met een wit motief erin. Er is genoeg moois te vinden op Ravelry en de “Strandlaeufer cowl” van ANKESTRiCK vind ik wel heel gaaf.

Onderste foto: Deze verzameling bolletjes is van de reguliere Drops Paris lijn. De kleuren wit, oranje en grijs zijn de kleuren die ik ook voor de pinguïn lappenpop gebruikt heb. Ik heb echter kleur 21 mintgroen toegevoegd. Deze fijne kleurtjes worden samen een babydekentje dat ik inmiddels al opgezet heb. Maar daarover later meer!

Honestly, there’s nothing that get’s me more excited than a box of new yarn. I love to look at it for a few days, squish it and finally store it in a box for another time when I need to use it.

(Un-)Fortunately I didn’t have enough yarn for my penguin so I “had” to order some more. I still need to master the art of calculating the yardage I need for a project. Sometimes I play yarn chicken and other times I don’t have enough even though I swatch and do the maths three times. But maths never was my strong point any way.

There’s a lovely Dutch online shop (who sells in the UK under the name yarnplaza.com) with a great assortment of yarns and what have you nots so I wasn’t too disappointed when I had to order some more yarn for my penguin.

Since I’m totally into baby stuff, I ordered some wooden beads to crochet around and make some toys with. I found some nice examples on Pinterest and can’t wait to give it a go. 

I also bought some Drops Paris Denim. I’d love to make a stranded cowl with this yarn. I love blue and I think it would look lovely as a faded cowl with a white pattern. I already found some nice (free!) patterns on Ravelry. I particularly like the “Strandlaeufer cowl” by ANKESTRiCK.

The yarn on the foto at the bottom is yarn that I bought for a really special baby blanket. The colours are the same as the ones I used for the penguin but I added a lovely light mint green. It’s Drops Paris no. 21.

But I’ll tell you more about the blanket later!

Eén gedachte over “Yarn haul!”

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.